9 złotych zasad dobrego testu na stronę

Rozpoczynając zabawę w zapiski i notatki na blogu przyszedł czas by zastanowić się, jaki powinien być ten zapis. Jak pisać, by tekst był odpowiednio skrojony, by móc upublicznić go w internecie. Czytając, poszukując i korzystając z różnych źródeł spisałam 9 najczęściej powtarzanych prostych zasad, jakie powinien mieć tekst by był dobry na stronę internetową, które zapisuję dla siebie i ciebie w notatniku jako WAŻNE!



ZŁOTA dziewiątka:

1. CEL PRZEKAZU.  Na pierwszym miejscu jest cel jaki ma osiągnąć nasz tekst, zatem zanim napiszemy pierwsze zdanie, musimy zastanowić się i określić cel jaki ma osiągną nasz materiał.

2. KORZYŚCI.  To co piszemy, musi oprócz przekazu nieść ze sobą bagaż korzyści dla odbiorcy tekstu. Warto zaznaczyć tłustą czcionką te korzyści, które mają według nas największe znaczenie.


3. DOBRY TYTUŁ. Niektórzy mówią, że jest on dzisiaj podstawą zainteresowania i zagłębienia się czytającego w naszym tekście. Zatem warto zastanowić się, by już w pierwszej sekundzie spotkania z odbiorcą tekstu go na tyle zaintrygować, by chciał pozostać do końca naszej "opowieści". I nie grać przy tym słowami!

4. NORMA JĘZYKA. Język pisany internautów powinien kreować świat, swojski i bliski, w którym czytający poczuje się jak u siebie w domu. Warto zapamiętać, że nic nie zniechęca bardziej do dalszego czytania, jak sztywny i formalny język. Pisząc potocznie należy zwracać przy tym baczną uwagę na staranność naszego języka. 


5. HIPERLINKI. Należy dać czytającemu możliwość poruszania się między naszymi tekstami powiązanymi ze sobą za pomocą słów kluczowych. Nasze teksty, przemyślenia, notatki, zapiski hiper-linkujmy otwierając przed czytającym kolejne "strony".

6. WYPUNKTOWANIA. Wzrok nasz zawsze przykuwa lista wypunktowana, tak więc podkreślajmy w ten sposób najważniejsze nasze treści.

7. KRÓTKIE ZDANIA. Piszmy krótko, zwięźle i na temat, łatwiej przeczytać i zrozumieć zdania krótkie, bo znudzić dłużyzną można bardzo szybko.

8. REFERENCJE.  Warto uwiarygodnić nasz tekst, znanym autorytetem lub dobrą opinią osób, od których mamy rekomendacje. 


9. ZAKOŃCZENIE. A raczej jego brak, tzn. warto zakończyć na zaproszeniu do wykonania następnego kroku.



To właśnie wyzwanie kolejnych tekstów na stronę :)

Brak komentarzy:

Laika. Obsługiwane przez usługę Blogger.