Brukselka lekko podsmażona na masełku

Mimo ogólnego w domu "nietrawienia" brukselki, postanowiłam ją przygotować do obiadu. Wyszła znakomicie, wyglądała atrakcyjnie i w dodatku nawet smacznie, jak to skwitował mój mąż. A co dla mnie najważniejsze bez gorzkiego smaku.  No przecież jak tu pominąć brukselkę będąc w Brukseli :)

Warto też wspomnieć, że brukselka to źródło wielu witamin, takich jak A, B1, B2, B5, B6, C, E, H i K, wystarczy zaledwie 150 g brukselki by dostarczyć do organizmu stu procent dziennego zapotrzebowania na witaminę C. Warto przygotowywać ją szczególnie dzieciom, ma dobroczynny wpływ na wzrost, zapewnia dobre działanie narządu wzroku oraz pomaga wzmacniać odporność. Ważna jest też ze względu na dużą zawartość silnych przeciwutleniaczy, które wspierają naturalne mechanizmy obronne blokując rozwój komórek nowotworowych.

Składniki:

ok. 500 g brukselki (kapusty warzywnej brukselskiej)
3 łyżki masła
1/4 szklanki mleka
2 łyżki bułki tartej
łyżeczka cukru
sól i pieprz

Przygotowanie:

  • Brukselkę należy obrać z nadpsutych liści, opłukać starannie, aby usunąć piasek spomiędzy listków. 
  • Umytą i przebraną brukselkę, należy następnie dobrze zmrozić, ok. 2 h, pozwala to pozbyć się jej goryczki (ok. 400 g).

  • Do gotującej się wody dodajemy mleko, szczyptę soli, łyżeczkę cukru i wrzucamy brukselkę.
  • Gotujemy 7-9 minut bez przykrycia, pilnując by się nie rozgotowała i pozostała później lekko chrupiąca.


  • Odcedzamy i pozwalamy brukselce odparować.
  • Rozgrzewamy patelnię, rozpuszczamy masło i podsmażamy brukselkę, dodajemy bułkę tartą i chwilę do zrumienienia się bułki przytrzymujemy brukselkę na patelni.
  • Na koniec wystarczy doprawić solą oraz pieprzem do smaku i gotowe!


Można też osobo zrumienić na masełku samą bułkę tartą i polać nią ugotowaną brukselkę. 

Brak komentarzy:

Laika. Obsługiwane przez usługę Blogger.